BUGET OPERATIONAL - TRAINING, CONCEPT SI IMPLEMENTARE
DE CE UN BUSINESS ARE NEVOIE DE UN BUGET OPERATIONAL?
CE ESTE UN BUGET OPERATIONAL?
1. Este o unealtă care face planificarea sau bugetul de jos în sus. De la potențialul pieței și clienți, la produse și vânzări, corelarea cu cheltuielile și abia apoi la marjă și profit.
2. Este o unealtă în care se va face o planificare anuală și lunară a veniturilor și cheltuielilor, iar cel puțin lunar se face și o comparație cu rezultatele obținute.
3. Este unealta care spune cu mai mare precizie care produse, divizii sau contracte sunt rentabile și care nu.
- 4. Este o metoda de responsabilizare a echipei. Odată făcută responsabilă de atingerea și raportarea rezultatelor în acest fel, echipa va deveni mai responsabilă. În timp oamenii vor deveni mai auto-suficienți, va fi mai puțină nevoie de micro-management de sus și va fi mai mult timp disponibil pentru a fi alocat pentru alte proiecte de creștere și dezvoltare.
1. Cum merge afacerea? Cat de profitabilă este? Mai mult de atât, cât de profitabile sunt diviziile, produsele, contractele care dau sens afacerii?
2. Cât de des se generează cifre care zic exact asta? Se compară măcar lunar realizatul și targetul?
3. Daca nu este destul profit, unde e problema? Prea puțini clienți? Marja e prea mică? Poate cheltuieli sunt prea mari?
4. Oamenii din echipă știu exact ce KPI au de atins? Se gândesc la rezultate (vânzări, marjă, profit, cotă de piață, număr de clienți, etc.) ca și cum ar fi ale lor și e responsabilitatea lor să le atingă?
5. Daca a existat un plan pentru 2023, cât e realizat din el deja? Ce e de facut in lunile care au ramas?
Noi, cei de la Agora Consulting am fost implicați activ de mai mult de 15 ani de zile, în zeci de procese de bugetare si execuție de bugete, la clienți din multe domenii de business. Poți vedea câteva detalii despre unele din colaborările noastre aici.
Toate uneltele vor fi create și operate în Excel, se vor baza pe date din situațiile operaționale sau financiare ale firmei și vor fi, după puțin training, generate de responsabili din compania ta.
Trecerea la implementarea uneltei de bugetare în ERP-uri existente sau viitoare se face mult mai simplu odată ce unealta e construită exact după nevoile companiei tale.
Pentru mai multe detalii completati acest formular